Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Nowogródek Pomorski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://bip.nowogrodekpomorski.pl/.

Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre grafiki na stronie nie posiadają opisu alternatywnego. Dotyczy to np. grafiki w prawym menu – Podatki. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych grafik możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.

Justowanie tekstu. Dotyczy to przede wszystkim informacji, które znajdują się np. w zakładce Zasady składania i rozpatrywania petycji, Sprzedaż, Dzierżawa itp. Treści artykułów publikowanych na stronie zostały wyjustowane. Nie wpływa to na odbiór komunikatu. Nieprawidłowość będzie poprawiana na bieżąco.

Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to przede wszystkim Sesje Rady Gminy (You Tube), Kuźnia dostępnych stron itp. Błąd ten zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.

Niektóre dokumenty opublikowane na stronie nie są dostępne. Dotyczy to przede wszystkim Uchwał, Zarządzeń, informacji budżetowych, Oświadczeń majątkowych itp. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte nie są dostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do informatyka — e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 95 747 17 60.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:

  • Wójt Gminy Nowogródek Pomorski,
  • Adres: ul. Adama Mickiewicza 15, 74-304 Nowogródek Pomorski,
  • mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Urząd Gminy Nowogródek Pomorski, ul. Adama Mickiewicza 15, 74-304 Nowogródek Pomorski.

Parking: przed budynkiem urzędu znajduje się parking ogólnodostępny. Wyznaczono na nim 1 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsce jest oznaczone znakiem pionowym.

Wejście do budynku: do budynku prowadzi wejście od ul. Adama Mickiewicza. Wejście nie jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Do wejścia prowadzą schody.

Sekretariat: znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia.

Dostępność komunikacyjna budynku: budynek urzędu jest piętrowy. W budynku nie ma windy, poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Osoby niepełnosprawne mogą po wcześniejszym umówieniu wizyty załatwić sprawy na parterze budynku. Pracownicy merytoryczni schodzą do interesantów.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego. Tłumacz języka migowego dostępny na życzenie interesanta za pomocą mobilnej platformy tłumacza migowego w wyznaczonym miejscu obsługi. Osoba, która przy załatwianiu sprawy w urzędzie chce skorzystać z pomocy tłumacza PJM, SJM lub SKOGN – zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się – zobowiązana jest zgłosić ten fakt – w formie pisemnej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia dokonuje się poprzez „Wniosek o zapewnienie dostępności"

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 15 marzec 2021 11:46 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 12:58 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 13:01 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 13:01 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 13:03 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 13:05 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 15 październik 2021 13:42 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony. piątek, 10 listopad 2023 11:32 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 10 listopad 2023 11:35 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Usunięte załączniki
Dodane załączniki
piątek, 10 listopad 2023 11:37 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 18 czerwiec 2024 10:07 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
czwartek, 27 marzec 2025 12:24 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Usunięte załączniki
Dodane załączniki
czwartek, 27 marzec 2025 12:25 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Usunięte załączniki
Dodane załączniki
czwartek, 27 marzec 2025 12:25 Piotr Uberman
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 22 kwiecień 2025 13:55 Piotr Uberman